اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

بیماران و کادر درمانی آستانه‌اشرفیه میهمان جود سلطان شدند

در روزهای کرونایی که همه مردم خود را قرنطینه و درب‌های حرم مطهر حضرت سلطان سید جلال‌الدین اشرف (ع) بسته است خادمان حرم مشغول جمع‌آوری بسته‌های غذایی بودند و تاکنون ۱۲۰ بسته معیشتی به ارزش ۹۰ تا ۱۵۰ هزار تومان در بین نیازمندان آستانه‌اشرفیه توزیع کردند.

بیماران و کادر درمانی آستانه‌اشرفیه میهمان جود سلطان شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، وقتی بحرانی در کشور همیشه قهرمان ایران ایجاد می‌شود جوانان و مردم پای‌کار هستند و هرکدام به نحوی سعی دارند تا کشور را از آن بحران خارج کرده و به ساحل آرامش برسانند.

شیوع کرونا در کشور نشان داد که وقتی پای جهاد درراه خدا و میهن در میان باشد جوانان این مرزوبوم هرکدام یک قسمت کار را گرفته و یکی می‌شود محسن حججی که برای دفاع از اهل‌بیت و حرم عمه سادات حضرت زینب (س) کمر همت می‌بندند و خانواده و تمام تعلقات را رها کرده و صدها کیلومتر آن‌طرف‌تر سلاح جنگ به دست می‌گیرند و افتخار می‌آفریند و یکسری از افراد هم با همان مکتب فکری برای پیروزی در عرصه‌ها و جنگ‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مبارزه می‌کنند.

در روزهای کرونایی که همه مسؤولان به قرنطینه کردن افراد تأکیددارند عده‌ای از خادمان جوان به‌صورت آتش به اختیار، برنامه‌های خود را تعطیل کرده و با هزینه‌های خود اقلامی را تهیه و در بین مناطق محروم و در بین کادر درمانی بیمارستان‌های استان توزیع می‌کنند و وقتی پای صحبت‌هایشان می‌نشینی انگار از زیارت آمده و حال و هوای خاصی و زیبایی دارند.

در طول این چند سال عده‌ای و بعضی از کشورها با ایجاد جنگ روانی و بیان مطالبی نادرست همواره در تلاش بودند تا دین را در مقابل علم قرار دهند ولی هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، مسؤولان بهداشت و درمان تأکیدات ویژه‌ای برای عدم تجمع در مناطق مختلف داشتند و این حرم‌های مطهر امام رضا (ع) و حضرت معصومه و دیگر بقاع متبرکه کشور بودند که تمام مکان‌های مذهبی کشور را تعطیل کرده و نشان دادند هر جا پای سلامتی جامعه در میان بیاید از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنند.

مردم دیار سلطان عادت داشتند هر صبح و قبل از شروع کار روزانه خود به زیارت حضرت سلطان سید جلال‌الدین رفته و کار خود را با دیدار آن حضرت آغاز کنند زیرا چنان آرامشی زیارت سلطان به انسان می‌دهد که هیچ جمله‌ای نمی‌تواند آن را بازگو کند.

حالا چندهفته‌ای می‌شود که درب‌های ضریح سلطان سید جلال‌الدین اشرف (ع) به علت قطع زنجیره انتقال کرونا بسته‌شده و عاشقان آن حضرت جلیل‌القدر بی‌صبرانه منتظر بازگشایی حرم هستند تا دل‌تنگی‌های خود را با امام‌زاده خود بگویند.

اگرچه چند روزی حرم سلطان سید جلال‌الدین اشرف (ع) بسته‌شده ولی خادمان و هیئت‌امنا آن حضرت در روزهای کرونایی عشق و ایمان، بصیرت و همت را به‌عنوان ستون‌های اصلی یک کار جهادی معنا کرده و با توزیع مواد بهداشتی و بسته‌های غذایی در بین نیازمندان و توزیع در بیمارستان‌های گیلان به کمک کادر درمانی شهرستان آستانه‌اشرفیه رفتند.

کسی که خود را خادم حضرت سلطان سید جلال‌الدین اشرف (ع) می‌داند باید در همه عرصه‌ها به‌ویژه در شرایط بحرانی به زوار و هم‌وطنان خود خدمت کنند زیرا برای خدمت و جهاد درراه خدا، یک روز نیاز به حرکت دفاعی در مرزهای کشور بود، روز دیگر نیاز به علم و دانش است، یک روز نیاز به تحکیم عقاید و ایمان‌هاست و یک روز دیگر هم نیاز به خدمتگزاری به مردم است.

وقتی در حال قدم زدن در صحن خالی از جمعیت سلطان سید جلال‌الدین اشرف (ع) بودم چشمم به بسته‌های غذایی بسته‌بندی‌شده در داخل یکی از رواق‌های حرم افتاد و بعد از مدتی مکس، یکی از اعضا حرم سید جلال‌الدین اشرف را دیدم که با آغوشی باز از من استقبال کرد.

وقتی چند قدمی را با او حرکت کردم ناراحتی در چهره‌اش نمایان بود و بعد از چند دقیقه دل را به دریا زده و دلیل ناراحتی را از او پرسیدم و در جواب پاسخ به من گفت که از ۱۰ اسفند که درهای ضریح حرم را بستیم تاکنون دلم برای زیارت حضرت تنگ‌شده و بسیار امیدوار بود که به‌زودی با کنترل کامل کرونا بتوانند درب‌های حرم را بازگشایی کنند.

مسؤول روابط عمومی آستان مقدس حضرت سلطان سید جلال‌الدین اشرف (ع) می‌گوید طعم خدمت به مردم و محرومین بسیار شیرین و لذت‌بخش است زیرا وقتی مشکلات محرومین رو می‌بینیم بسیار در قبال مسؤولیت خود احساس وظیفه می‌کنم.

در روزهای کرونایی هیئت امنا حرم و خدام، مشغول جمع‌آوری بسته‌های غذایی بودند و به گفته این خادم حرم مطهر حضرت سلطان سید جلال‌الدین اشرف (ع) تاکنون ۱۲۰ بسته معیشتی به ارزش ۹۰ تا ۱۵۰ هزار تومان شامل (مرغ، روغن، رب، ماکارونی، سویا، تن ماهی، پنیر و مربا و بادام) تهیه‌شده و در اختیار افراد محروم شهرستان آستانه‌اشرفیه که قبلاً شناسایی‌شده بودند توزیغ شد.

کادر درمانی و پرستاری بیمارستان‌های استان در این روزها که همه خود را قرنطینه کردند در خط مقدم مبارزه با کووید ۱۹ هستند تا از عزیزان ما مراقبت کنند به همین علت آستان مقدس حضرت سلطان سید جلال‌الدین اشرف (ع) پای‌کار آمده و در روزهای گذشته و‌ به‌پاس قدردانی از زحمات پرستاران ۱۸۰ عدد غذا در بیمارستان کوثر آستانه‌اشرفیه و ۳۰۰ عدد غذای دیگر را در بیمارستان سیدالشهدا و پیروز لاهیجان توزیع کردند تا سهمی در مبارزه با کرونا داشته باشند.

امین جمالی می‌گوید آستان مقدس حضرت سلطان سید جلال‌الدین اشرف (ع) تا پایان شکست ویروس کرونا در کنار مردم و محرومین است و خدام و هیئت‌امنا این حرم از هیچ تلاشی برای کمک به محرومین و کادر درمانی استان دریغ نمی‌کند.

در هفته اول شیوع کرونا در کشور، هیئت‌امنا حرم مطهر حضرت سلطان سید جلال‌الدین اشرف (ع) با هماهنگی امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه اقدام به بستن درب‌های حرم مطهر کردند تا از انتقال ویروس کرونا جلوگیری شود ولی به گفته مسوول روابط عمومی آستان مقدس حضرت سلطان سید جلال‌الدین اشرف (ع) برنامه‌های فرهنگی و مراسمات حرم موقتاً قطع شد ولی در اعیاد و شهادت‌ها توسط بلندگوها و مانیتورهای شهری صحن حرم مطهر و نورپردازی بنای حرم مطهر فضای فرهنگی آستان مقدس حفظ شد.

آستان مقدس حضرت سلطان سید جلال‌الدین اشرف (ع) تأکید ویژه‌ای به رعایت نکات بهداشتی در روزهای کرونایی دارد به همین دلیل توسط مانیتورهای صحن موارد بهداشتی به همشهریان عزیز و مجاورین بارگاه حضرت سلطان سید جلال‌الدین اشرف (ع) آموزش داده شد.

علیرغم اینکه بعد از شیوع کرونا در کشور و استان گیلان بسیاری از کسبه‌های اطراف حرم به‌واسطه قطع زنجیره شیوع کرونا کارشان تحت شعاع قرار گرفت ولی بنابر گفته جمالی هیئت‌امنا حرم مطهر تصمیم به توزیع بسته‌های معیشتی بین آن‌ها گرفت و در دو مرحله، اقلام را به دست همشهریان نیازمند رسانید و تا پایان این ویروس منحوس این کمک‌ها ادامه دارد.

آری خادمان و هیئت‌امنا حرم مطهر حضرت سلطان سید جلال‌الدین اشرف (ع) در روزهای کرونایی که نمی‌توانند آقای خود را زیارت کنند بیکار ننشسته و با تهیه بسته‌های غذایی مختلف به یاری نیازمندان شتافتند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول